Eli Folkestadås
Eli Folkestadås

Stor etterspørsel etter pop up-lokaler

Pop Up markedet koker i etterkant av COVID 19. Parallelt med dette endrer Urban Jungle profil på sin pop up plattform, ansetter nye medarbeidere og ruller ut nye kommunikasjonskanaler.B

Publisert

- I tråd med stadig økende etterspørsel etter pop up lokaler og trenden med kortere leieavtaler, viser våre undersøkelser at kundene ønsker en mer spisset profil på pop up plattformen. Derfor har vi valgt å gjenopplive POP UP by Urban Jungle som et dedikert varemerke for Norges største markedsplass for formidling av pop up lokaler, forklarer Espen Thøgersen, grunnlegger og CEO i Urban Jungle gruppen. Med rebrandingen lanserer vi også nye og dedikerte kommunikasjonskanaler, inkludert nettside, sosiale mediekanaler og nyhetsbrev.

Pop Up markedet koker

- Da samfunnet gradvis startet gjenåpningen 27. april merket vi en markant endring i markedet og etter at skolene startet har det nærmest ‘eksplodert’ med henvendelser fra pop up-aktører på jakt etter gode High Street lokaler, forteller Thøgersen. - Mange av disse er aktører vi ikke har hørt fra på årevis, og i tillegg har vi fått henvendelser fra bransjer som tidligere ikke har vært interessert i pop up, inkludert bevertningsaktører, frisører, m.fl. Dette vitner om at aktørene nå tenker nytt om hvordan de skal skape blest om sine brands under gjenåpningen av Norge, tilføyer Thøgersen.

Ny pop up-leder

Til å lede den dedikerte pop up satsningen har vi rekruttert internt og ansatt Eli Folkestadås som leder for plattformen, forteller Thøgersen. - Folkestadås har lang fartstid fra Urban Jungle gruppen og bringer unik erfaring og kunnskap om drift og forvaltning av næringslokaler til pop up plattformen. I tillegg har hun lang og bred med erfaring som internasjonal business developer fra bl.a. DLA Piper, noe som gjør henne til en god matchmaker.

Norges første og største

- POP UP by Urban Jungle er først og størst på pop up i Norge. Vi har jobbet aktivt med pop ups siden 2013 og har gjennomført langt over hundre suksessfulle pop ups bare i Oslo siden den tid, forteller Folkestadås. Dette inkluderer spennende konsepter fra kjente merker som IKEA, Kolonial.no, Donald Duck, Holzweiler, Kygo, Devold, Wool Land, Sail Racing, Houdini, Hippi Grace, Tise, m.fl. Kjente Handelsdestinasjoner som har benyttet seg av våre pop up tjenester er Aker Brygge, Paleet, Byporten, Fornebu S, Eger, Promenaden Fashion District, Barcode, Vulkan, Karenslyst Allé, for å nevne noen.

Matchmaker

POP UP by Urban Jungle bistår merker, agenturer, konsepter, designere, kunstnere, kulturaktører, og andre brukere med utvikling og gjennomføring av pop up arrangementer, inkludert pop up butikker, stands, etc. I tillegg hjelper vi eiendomsbesittere med å fylle deres tomme lokaler med nye og innovative konsepter som i tillegg til å betale leie, også er med å skape liv i lokalene. Det er spesielt viktig i disse koronatider, presiserer Folkestadås.

Stor interesse for pop up lokaler

De siste årene har etterspørselen etter gode pop up lokaler har vært langt større enn tilbudet, spesielt i etterspurte gater som Bogstadveien, Karl Johans gate, etc, som sjelden har hatt noe å tilby pop up aktører. Thøgersen forklarer at det er mange pop up aktører som nå ringer og håper at de endelig kan få innpass for sine pop up-konsepter i disse gatene, nå som ledigheten i butikksegmentet har økt markant som et resultat av koronakrisen.

Norgesferie skaper nye muligheter

Juli har juli historisk sett har vært lite interessant for pop up aktører. Folkestadås har registrert en ny trend i år, da flere av pop up aktørene har innsett at det blir Norgesferie på nordmenn i år, og at det gir nye muligheter for pop up aktører i de typiske sommerbyene.

- Selv om vår pop up plattform primært fokuserer på aktører med et kommersielt tilsnitt, bistår vi også gårdeiere, handelsforeninger og sentrumsorganisasjoner med å fylle tomme lokaler med spennende innhold for å skape liv og aktivitet i ellers tomme lokaler. Her handler det mer om å aktivisere enn å få inn penger, forteller Folkestadås. Aktivisering via pop ups er en av mange viktige byutviklingsverktøy vi benytter oss av. Det er bra for gårdeiere, leietakere, og ikke minst; nabolagene rundt! Slik initiativer er gull verdt i tider som dette, spesielt nå som man må lokke folk ut i butikkene igjen, avslutter Folkestadås. (Pressemelding)