Lindex støtter kreftsaken
I år vil Lindex støtte kampen mot brystkreft med en eksklusiv loungewear-kolleksjon. 10 prosent av omsetningen går til Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon og kreftforskning.
- Vi ønsket å skape vakre plagg for en flott sak. Denne loungewear-kolleksjonen er fremstilt med et fokus på harmoni og velvære. Den byr på elegante og minimalistiske silhuetter og delikate detaljer, i en nydelig fargeskala fra lys rosa til vinrødt, sier designsjef i Lindex, Annika Hedin.
Pink Collection er en kapselkolleksjon med 18 plagg i utsøkt kvalitet. Den byr på homewear-plagg som den friske hvite silkeskjorten, et mykt sett i lysegrå kasjmir og en morgenkåpe i antikkrosa fløyel. Undertøyet kommer i ulike rosa toner og sort, og er laget med elegante blonder. Kolleksjonen inkluderer også en myk protese-bh.
Årets rosa armbånd, Pink Bracelet, består av en gullenke pyntet med en vakker rosa sten. Hele overskuddet fra salget av armbåndet vil bli gitt til Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon.
- Lindex er en stolt hovedpartner til Rosa sløyfe-aksjonen gjennom ulike aktiviteter. Dette er noe som engasjerer oss. De fleste av våre kunder og medarbeidere er kvinner, derfor er det å øke bevisstheten om, og støtte kampen mot brystkreft en hjertesak for oss, sier markedssjef i Lindex Norge, Nina Haugen.
Kampen mot brystkreft er en viktig del av Lindex sitt samfunnsengasjement, og gjennom årene har innsamlingen på nærmere 30 millioner kroner bidratt til både å støtte kreftforskning og til å øke bevisstheten rundt denne sykdommen.
I år vil Lindex i tillegg til Pink Collection også gi 1 krone per solgte bh i oktober til Rosa Sløyfe. De symbolske Rosa Sløyfe-produktene vil også være å finne i alle butikker.
Lindex ønsker å sette fokus på aksjonen og at de også i år kan gi en god sum til kreftsaken. Derfor gjør de om alle mandagene i oktober fra blåmandag til rosamandag. Blant annet med kampanjen «Support the cups», hvor de deler ut gratis kaffekopper til folk på vei til jobb på ulike steder. Og koppene er selvsagt rosa!