
Enkelt nettsalg fra sosiale medier
Insp har utviklet en app som gjør alle Instagram- og Facebook-poster klar for nettsalg automatisk.
- Alle klesbutikker poster regelmessig til Facebook og Instagram. Insp Retail Tomorrow gjør alle produktene i Facebook- og Instagram-postene dine mulig å kjøpe på nett, helt automatisk, sier Katrine Aasen, nettsalgsrådgiver i Insp Retail Tomorrow.
Når lokale kunder bestiller plaggene fra mobiltelefon eller PC, får butikkene inn et varsel for å bekrefte om de vil ta ordren. Det eneste butikkene må gjøre er å klikke «Ja» eller «Nei» i et varsel på mobiltelefonen, og deretter henge av plagget i butikk eller sende det til kunden.

Trenger ikke nettbutikk
Katrine Aasen sier videre at det er mulig å ta i bruk det nye verktøyet på 15 minutter, uten behov for nettbutikk eller kassaintegrasjon.
- For Insp Retail Tomorrow har det vært viktig å utvikle et verktøy som forenkler posting til sosiale medier og som samtidig gjør produktene i postene mulig å kjøpes online av lokale kunder. Dette vil si at det eneste butikkene må gjøre, er å fortsette som vanlig å poste til Facebook og Instagram og deretter bekrefte om de vil akseptere innkommende ordre. Nettsalget og betaling håndteres helt automatisk av Insp Retail Tomorrow.
Øk nettsalg automatisk
- Det er flott å kunne tilby lokale butikker et verktøy for å øke nettsalg i en tid hvor trafikk til butikk er usikker, sier Aasen.
- Du har sikkert lagt merke til at de suksessfulle nettbutikkene som for eksempel Suser i Sivet og Carma har linker på Facebook og Instagram poster direkte til produktene i nettbutikken sin. Insp Retail Tomorrow både oppretter denne linken og gjøre produktet tilgjengelig for nettsalg i det du poster til Facebook og Instagram.
Test nettsalg enkelt
- For butikker som lurer på å investere i egen nettbutikk, er det å starte med Insp Retail Tomorrow en måte å teste nettsalg uten å investere eller bruke tid på en nettbutikk. Hvis nettsalget går bra, kan neste steg være å investere i egen nettbutikk. Nettbutikken kobles da til Insp Retail Tomorrow slik at postene på Facebook og Instagram fortsatt kan kjøpes automatisk av lokale kunder.
- Du skal imidlertid ha et høyt salg fra Facebook og Instagram postene dine før det lønner seg å investere i en egen nettbutikk. Det er derfor flott at alle lokale butikker som fra før poster på Facebook og Instagram nå får et enkelt og billig alternativ for å komme i gang med nettsalg, sier Katrine Aasen
I