Lundhags ekspanderer i Norge
Lundhags satser på Norge Norge ved å introdusere en norsk webshop.
Markedssjef i Lundhags, Caroline Karlström, forteller; — Vi har mange norske kunder som setter pris på Lundhags, og vi ønsker å tilby det perfekte varesortimentet til friluftsglade nordmenn. Lundhags er nå eid av det norske firmaet Brav Norway, som gjør det logisk at vi fokuserer på og åpner webshop i Norge, legger hun til.
Lundhags røtter går tilbake til 1932 da Jonas Lundhag startet en liten skomakerfabrikk på Frösön utenfor Östersund. Jonas ønsket å lage holdbare støvler som skulle vare livet ut, en ambisjon merket fortsatt lever etter den dag i dag. Lundhags produserer og utvikler støvler, klær og ryggsekker for fotturer og friluftsliv. Målet er å inspirere mennesker til å leve et bærekraftig liv. Dette gjøres ved å produsere holdbare, slitesterke produkter som vare lenge.
Denne høsten introduserer Lundhags en ny Merino Range bestående av ytter- og mellomlagsplagg i 100% merinoull. Ullproduktene egner seg spesielt godt til utendørs aktiviteter. Plaggene varmer selv når det er fuktig, og samtidig transporterer bort fukt fra huden. Lundhags Merino Range har temeraturregulerende egenskaper og puster under alle værforhold. I tillegg er produktene av biologisk nedbrytbart materiale, som motvirker odør og dermed krever færre vask.
Bærekraft og miljø er grunnpilarer i all produktutvikling og produksjon hos Lundhags. Merkets filosofi i nesten 100 år har vært å produsere tidløse plagg i høyeste kvalitet som varer en hel livstid. Selskapet ønsker å være en motpol mot overkonsum i en kjøp og kast-kultur. (Pressemelding)