Mange bedrifter har lidd under koronapandemien, men det nordnorske treningsklesmerket BARA Sporstewear har hatt en betydelig vekst – også utenfor Norge.
Mange bedrifter har lidd under koronapandemien, men det nordnorske treningsklesmerket BARA Sporstewear har hatt en betydelig vekst – også utenfor Norge.

Nordnorsk treningsklesmerke tredoblet omsetningen under korona

Det nordnorske treningsklesmerket BARA Sportswear har opplevd en utrolig vekst etter koronaviruset brøt ut.

Publisert

– Vi har tredoblet omsetningen sammenlignet med fjoråret, og har stort sett slått egne salgsrekorder hver måned siden mars 2019, forteller daglig leder i BARA Sportswear, Regine Finjord Johnsen.

Mange bedrifter har lidd under koronapandemien, men BARA Sporstewear har hatt en betydelig vekst – også utenfor Norge. I 2020 omsatte bedriften for 33 millioner og har en forventet omsetning på 70 millioner i 2021.

– Vi selger omtrent like mye til Norge som vi gjør til utlandet, og har merket en stor vekst begge plasser, sier Johnsen.

Økonomisk vekst ga nye ansatte

BARA Sportswear, som ble grunnlagt i 2017, har etter den enorme veksten vært nødt til å ansette flere for å kunne sørge for møte den enorme etterspørselen for treningsklær.

– Vi er blant de heldige og er veldig stolte over å kunne bidra til flere arbeidsplasser i en tid hvor permittering dessverre er blitt normalen, sier Johnsen.

Hjemmekontor og testing

Selv om det økonomiske aspektet har gått over all forventning, har det nordnorske selskapet også vært berørt av pandemien.

– Vi har hatt flere runder med hjemmekontor og testing av de ansatte. Det har selvsagt vært utfordrende, som det sikkert har vært for alle andre bedrifter under pandemien, men vi har kommet godt ut av det og de ansatte har vært motiverte hele veien, sier Johnsen. (Pressemelding)

Powered by Labrador CMS