Bergans støtter TV-aksjonen med turdugnad

Nå lover Bergans pengestøtte til TV-aksjonen per tur du deler på Instagram. Kampanjen kaller de #dinturteller og oppfordrer til nasjonal turdugnad.

Publisert

Åtte millioner tonn plast havner i havet hvert år. Havet er truet. Tiden er inne for å bidra. – Vår pågående Save The Seasons-kampanje handler om å bidra til å stoppe klimaendringene for å redde årstidene. Når vi vet at rene verdenshav er et premiss for å redde klimaet, støtter vi selvsagt TV-aksjonen, sier CEO i Bergans, Jan Tore Jensen.

På grunn av smittesituasjonen i samfunnet vil fysiske bøssebærere i år bli erstattet av digitale bøssebærere. Ifølge Bergans er det likevel ingen grunn til å bli sittende inne og vente på en at en bøssebærer dukker opp på skjermen din. De vil ha folk ut på tur og lover nå å gi inntil 100 000 kr til TV-aksjonen. Men de trenger folkets hjelp. Deler du din tur på Instagram er du med og støtter TV-aksjonen. #dinturteller – Vi mennesker er jo sånn at vi tar vare på det vi bryr oss om. Vår teori er at jo flere som er glad i naturen, jo flere vil verne om den. Derfor har vi i Bergans et overordnet mål om å inspirere folk til å komme seg ut, oppleve naturen og bli glad i den, sier Jensen. Med det oppfordrer Bergans alle til å gå seg en tur nå i ukene frem mot TV-aksjonen 18. oktober. Oppskriften er enkel:

1. Gå en kort, lang, rask eller rolig tur

2. Ta et bilde underveis

3. Legg det ut på din Instagram og tagg det med #dinturteller, #nrktvaksjonen og #ethavavmuligheter

4. Som takk for din tur gir Bergans penger for din turdugnad til TV-aksjonen

– For oss handler TV-aksjonen om flere ting. Det viktigste er selvsagt å samle inn penger, men det er også noe veldig fint med at man fysisk kan engasjere seg i en god sak. Når den fysiske bøssebæringen måtte avlyses i år synes vi det er fint å kunne tilby et alternativ. Vi håper å nå minimum 1000 delte turer slik at vi kan gi hele vår avsatte sum på 100 000 kroner til TV-aksjonen, avslutter Jensen.