Tekstilforum 1/2021 er ute nå
Tekstilforum 1/2021 er på vei til abonnentene. Her ser du hva du kan lese om:
LEDER
Det året det var så bratt
«Nå står vi i en situasjon hvor optimismen trenger mer innslag av nøkternhet og kynisme: Hvordan skal vi kjøpe inn for å kunne overleve?»
Les lederartikkelen her
MOTEFORUM
Showromdager i Moteforum
Det blir ikke tradisjonell moteuke, men showromdager i Moteforum fra 6. februar.
Leietakere og merker i Moteforum
Flere sider med nyheter fra leverandørene i Moteforum
LEVERANDØRER
Her finner du leverandørene i Oslo
Hvor finner du de forskjellige leverandørene i Oslo? Tekstilforums oversikt gjør livet lettere for deg som innkjøper. Stort sett finner vi følgende tyngdepunkter: Norwegian Fashion Center på Fornebu, Moteforum og de øvrige showrommene på Skøyen, Maridalsveien/Sagene, Nydalen og sentrum
BRANSJENYTT M87
Flere sider med bransjenyheter fra leverandørene i Maridalsveien 48
TREND- OG INNKJØPSGUIDE HØST/VINTER 21/22
Dame: Vesten er sesongens must-have
Den nye høst/vintersesongen bringer masser av varme, komfort og velkjente styles. Det er i tråd med tiden, som vil være preget av etterklang av pandemien. Men det er også sesongen hvor vi forhåpentligvis vil kunne se de første tegn på en normal hverdag og vende tilbake til aktiviteter som reiser og sosiale sammenkomster.
Herre: Herremote med fusjon og komfort
Herremoten høst/vinter 21/22 viser seg fra en velkjent side med noen enkelte fornyende detaljer. Nye tider skaper nye plagg som over-skjorten – en av sesongens viktigste styles. Dertil fortsetter den komfortable «sweat» og lounge-trend helt i tråd med tiden.
Barn: Naturlige farger og fornyet romantik
Trendene til barnemote åpner for fornyet romantikk inspirert av naturen, til tiden hvor vi igjen kan komme ut og sosialisere. Fargen beige fortsetter, sammen med en lang rekke av jordfarger som fyller høsten med trygghet.
BRANSJEPROFILEN: SIV KATRALEN
Hun som ikke klarer å sitte stille
- Jeg klarer ikke bare å sitte stille, det må skje noe hele tiden!
De aller fleste som møter Siv Katralen, har ingen problemer med å være enige i at dette utsagnet sier svært mye om henne. Slik var det i oppveksten i Kristiansand, og slik er det nå. Det skjer alltid noe rundt Siv. Hennes medarbeidere har for lengst blitt vant til utsagnet «nå har jeg en ide» når hun kommer inn på showrommet på Fornebu om morgenen.
NORWEGIAN FASHION CENTER
Fokus på trygge innkjøp
Norwegian Fashion Center holder åpne dører slik at innkjøpere kan besøke sine leverandører etter avtale.
Utstiller- og merkeoversikt
Flere sider med bransjenyheter fra leverandørene på Norwegian Fashion Center
Gasellen som elsker regnvær
- Om du trur solskinn bringer deg lukke, da har du ikkje dansa i regnet i ei jakke frå Kattnakken! Det sier Silje Vatne Ersland, gründeren fra Stord som har stor suksess med regntøymerket Katnakken.
Dale gjør norsk ull mer komfortabel og allsidig
At Dale of Norway utvikler en helt ny garnkvalitet er ikke noe nytt. Men grunnen til at det likevel kan være verdt å rope et lite «hurra!», er at norsk ull nå er gjort mer komfortabel og allsidig.
BUTIKKUTVIKLING
I en ny artikkelserie i samarbeid med Butikkutvikling AS i Bryne tar Tekstilforum for seg hvordan man på ulike måter kan øke butikkens lønnsomhet.
Kostnadsjakt
Dette er tredje og siste artikkel i artikkelserien butikkutvikling og jakten på lønnsomheten. Vi har i de to tidligere artiklene belyst omsetning og bruttofortjeneste. Vi skal i denne artikkelen sette fokus på butikkens kostnader. For å vise kostnadens innvirkning på butikkens driftsresultat skal vi også i denne artikkelen følge vår eksempelbutikk «Butikken på sykesengen».
FASTE SIDER
LEVERANDØRINDEKSEN
Se nettutgaven her
BRANSJENYTT
Flere siden med bransjenyheter